Az autó bikázás a régebbi típusú járműveknél egy egyszerű bika kábellel is megoldható volt. Az új típusú járművek érzékeny elektronikája már nem biztos, hogy elviselnének egy túlterhelést a kábeles indítás, bikázás közben fellépő túlfeszültségből adódóan.
Ha a bikázást nem egy megfelelő bikázó készülékkel végzi előfordulhat, hogy a hirtelen betáplált, szabályozatlan feszültség következtében a keletkezett gázok szikrát kapva berobbanak, szó szerint felrobbantva az akkumulátort.
Így a rosszul végrehajtott külső indítás következtében akár milliós károk is keletkezhetnek a gépjármű elektromos rendszerében!
Először is a gyártó műszaki szabályzata alapján határozza meg a jármű elektromos rendszerét.
Majd biztosítsa, hogy a bikázó készülék a megfelelő feszültséget bocsájtsa ki. Ez lehet 12V vagy 24V.
Bikázás előtt mindenképpen állítsa le a gépjárművet és vegye ki az indító kulcsot.
Figyeljen rá hogy a segédindítót kikapcsolt állapotban csatlakoztassa.
A segédindító csatlakoztatásnak helyes sorrendje:
Sokan úgy vélik, hogyha lemerült az autóban az akkumulátor, jó módszer lehet a jármű betolása vagy egy vontatókötéllel történő behúzása.
Ez a rossz döntés végzetes is lehet autója számára!
A gyenge akkumulátor ugyanis nem tudja biztosítani a befecskendezéshez szükséges elektromosságot, így a gépjármű behúzása vagy betolása közben a kipufogó rendszerben felgyülemlő nagy mennyiségű üzemanyag berobbanhat.
Ez a robbanás tönkre teheti a nagyértékű részecskeszűrőt vagy katalizátort, ami valljuk be jóval nagyobb összegre rúg, mint egy szabályos bikázó készülékkel végrehajtott indítás!
A hagyományos autókhoz hasonlóan hibrid autókat is lehetséges bikázni. A hibrid autók bikázása az erre gyárilag kialakított úgynevezett bikázó ponton lehetséges. Ennek a bikázó pontnak a helye gyártótól függően változhat.
Mint minden bikázás előtt a hibrid autók bikázásánál is az első dolog a jármű elektromos rendszerének meghatározása. Ezt a gyártó műszaki szabályzatában találja. Minden hibrid autóban van egy hagyományos 12V-os akkumulátor. Ez az akkumulátor a legtöbbször igen nehezen hozzáférhető helyen található: a hátsó üléssor alatt vagy a csomagtér burkolata mögött.
Hibrid vagy elektromos autóval TILOS másik autót bikázni, mert túlterhelheti a gépjármű elektromos rendszerét, ami szintén helyrehozhatatlan károkat okozhat a járműben! Ezek a bikázás közben keletkezett hibák gyakran nem azonnal jelentkeznek és ebből adódóan a nehezen diagnosztizálhatók.