bikazas helyett ezt ne tegye

Miért van szükség másodlagos akkumulátorra?

Hogy működik a másodlagos akkumulátor vagy kis akksi

Másodlagos akkumulátor (12 voltos) fontos szerepet tölt be a jármű elektromos és elektronikus rendszereinek működtetésében.
A 12 voltos akkumulátorra azért van szükség, mert vannak feladatok, melyek ezt igénylik.

Milyen névleges feszültségű a kis akkumulátor?

A PHEV és BEV autók kis akkumulátora a legtöbb esetben továbbra is savas ólomakkumulátor, de egyre több esetben ún. AGM akku, ami némileg nagyobb üzemi feszültségen működik.

Ha ezek helyett hagyományos ólomakkumulátor használunk, a magasabb töltési feszültség hatására a régi fajta ólomakkuk elbontják a vizet, és nagyon rövid idő alatt, akár fél éven belül kiszáradnak, tönkremennek. Ezért nagyon oda kell figyelni, hogy a drágább AGM akkut írja-e elő az autó kézikönyve! A mai, modern autók általában már ezt kérik; az elektromos autók szinte kizárólag csak AGM akkuval működnek.
Az AGM akkumulátor az ólomsavas technológia egy speciális változata. Zárt, karbantartásmentes és jobban teljesít alacsony hőmérsékleten. Nagyobb teljesítményt biztosít, és alkalmas arra, hogy gyakori lemerítés és újratöltés mellett is tartós legyen.

Másodlagos akku bikázása

másodlagos akkumulátor bikázás
másodlakos akkumulátor bikázása

Az elektromos autó „bikázása” (azaz az akkumulátor feltöltése vagy indítása külső akkumulátorról) általában nem javasolt, mivel elektromos autók akkumulátorai és rendszerük eltérnek a hagyományos belső égésű motorral szerelt autókéitól. Az elektromos autók általában nem rendelkeznek olyan csatlakozási pontokkal, amelyeket külső akkumulátorral lehetne összekötni, és a legtöbb esetben nincs szükség vagy lehetőség a „bikázásra”.

**Az elektromos autó indításának vagy akkumulátor feltöltésének helyes módjai:**

1. **Töltés hálózati töltővel:**
Használja az autóhoz mellékelt töltőkábelt és csatlakoztassa egy megfelelő aljzatba, vagy töltőállomásra. Ez a legbiztonságosabb és legcélszerűbb módja az akkumulátor feltöltésének.

2. **Gyors töltőállomások:**
Ezek segítségével gyorsabban lehet tölteni az elektromos autót, általában nyilvános töltőpontokon találhatók.

3. **Szerviz vagy szakértő segítség:**
Ha az akkumulátor problémás vagy nem működik megfelelően, forduljon szakemberhez vagy az autó márkaszervizhez.

**Fontos megjegyzések:**

– Soha ne próbálja meg összekötni az elektromos autó akkumulátorát más jármű vagy külső akkumulátor segítségével, mivel ez károsíthatja az autót vagy veszélyes lehet.
– Az elektromos autók akkumulátorainak kezelése és javítása szakértelmet igényel, ezért mindig kérje szakértő segítségét, ha problémája van.

**Összefoglalva:**
Az elektromos autó bikázása nem szokás vagy ajánlott módszer. A legjobb, ha az akkumulátort a megfelelő töltőberendezésekkel tölti, vagy szakemberekhez fordul segítségért.

Hagyományos autóval lehet -e a másodlagos akkumulátorral rendelkező járművet bikázni?

Általában nem javasolt hagyományos autóval elektromos autót “bikázni” (azaz indítani az akkumulátort), mivel az elektromos autók akkumulátorai és elektromos rendszerük eltérnek a hagyományos belső égésű motorral rendelkező autókétól.

Az elektromos autók akkumulátorait általában nagyobb és más típusú cellák alkotják, és a töltésük vagy indításuk speciális eljárásokat igényelhet. Emellett az elektromos autók esetében az indításhoz nem szükséges akkumulátorcsere vagy indítótrafó, mint a hagyományos autóknál.

Ha az elektromos autó akkumulátora lemerült vagy túl alacsony a töltöttsége, a legjobb megoldás a gyári töltővel vagy megfelelő töltőberendezéssel történő töltés vagy szakértői segítség kérés.

Ha mégis próbálkoznál, nagyon fontos, hogy az elektromos autó üzemeltetési útmutatóját vagy a gyártó ajánlásait kövesd, mert a nem megfelelő próbálkozás károsíthatja az autót vagy veszélyes lehet.

**Összegzés:** Hagyományos autóval nem szokás és nem is ajánlott elektromos autót bikázni. A legjobb, ha elektromos autóval az elektromos rendszerhez megfelelő módszerekkel és eszközökkel közelítesz, vagy szakértő segítségét kéred.